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メールサーバ一時停止

           メールサーバ一時停止のお知らせ
         Announcing a Mail Server Maintenance

                       平成11年12月17日
                                              Dec. 17, 1999
お客様各位
Dear Customers

 日頃、彩ネットインターネットサービスをご利用頂きまして誠に
有り難う御座います。
Thank you for using SaiNet Internet Services.

この程、SaiNetではメールサーバーのセキュリティー強化に際しま
して誠に急では御座いますが下記の通りメールサーバーの一部の
機能(SMTP)を一時停止します。
In order to strengthen security of mail server, the maintenance
will come into operation. Due to this maintainace, the part(SMTP)
of mail services need to be temporarily shutdown.

1.停止日時:平成11年12月22日(水曜日)16:00~17:00
  Shutdown date: Dec. 22, 1999 Wednesday 16:00-17:00

 ※作業の進捗状況により若干前後することが御座いますので
  予めご了承頂きますようお願い致します。
  *We are sorry, but the maintenance time may be extended.

2.上記作業実施に伴う影響
  The effect of the maintenance
 作業中はメールの送信ができません。
  You can not send mail for maintenance.
 (サーバに蓄積済みのメール受信は通常通り行えます。)
  (You can receive the mail spooled on server.)

3.作業の目的及びそれに伴う制限
Purpose and Limitation of the maintenance

3.1.作業の目的
    Purpose of the maintenance
 SaiNetの送信メールサーバーがSPAM(迷惑メール)の中継などに悪用
 されないよう、メール送信時にSaiNetの会員かどうか確認を行う
 ための機能(POP before SMTP --- ※1)を送信メールサーバーに追加
 します。
  In order to protect the mail server from SPAM relay,
  we will add a function (POP before SMTP---*1) if mail sender
  is the correct member of SaiNet.

3.2.機能追加後次のような場合、メールの送信が行えません
   You will not be able to send mail with the following method.

3.2.1.SaiNetアクセスポイント以外から、送信メールサーバー
 (mail.sainet.or.jp)を使い、送信前にメールの受信操作を
 行わなかった場合。
  In the case of useing SMTP server from outside of SaiNet and
  recieving action before sending mail, you will not be able to
  send mail.

3.2.2.SaiNetアクセスポイント以外からアクセスした場合、受信操作の
 たびに必ずダイヤルアップ接続を切断してしまうような携帯端末では
 送信ができません。SaiNetのアクセスポイントをご利用の場合は今まで
 通りご利用頂けます。
  In the case of useing SMTP server from outside of SaiNet and
  using the mobile device disconnects daial-up-connection every
  receiving session.
 
 具体的にはSHARP ZAURUS MIシリーズ(MI-10, MI-506, MI-110など)
 やNEC MobileGear MKシリーズ(MK-12,MK-22,for DoCoMo,MK-32)などが
 これにあたります。この場合でもメールの受信は可能です。
 また、同じシリーズでもモデルによってメールソフトの仕様が異なる
 場合がありますので、詳しくは製造元にご確認ください。
  For example, SHARP ZAURUS MI series (MI-10, MI-506, MI-110, etc.)
  NEC MobileGear MK series (MK-12,MK-22,for DoCoMo,MK-32), and so on.
  These device can recieve mail, but cannot send mail.
  Please contact device maker to know detail, because these device
  may have different specifications.

※1--- POP before SMTP
 POP before SMTPとはSPAMによるメールのリレーを禁止する目的で
 導入された機能です。具体的な動作としてはSaiNet以外のアクセス
 ポイントからのメール送信前にPOP認証を行うことにより、SaiNetの
 会員かどうかをサーバーが確認します。
  POP before SMTP is the function for preventing mail relay such as
  SPAM. It authenticate the member with POP authentication before
  mail sending.

3.3.対策処置
   Trouble shooting
 SaiNetアクセスポイント以外からアクセスした場合、メールソフトで
 「送受信」ボタンを押すとエラーがでましたら受信のみを行うか、再度
 送受信を行ってください。
  If you access SMTP from outside of SaiNet, please push the button
  for sending and receiving at first.

 「送受信」ボタンを押したときにまず送信を行う、あるいは、送信と
 受信を同時に行うようなメールソフトでは、「送受信」時にエラーが
 でることもあります。そうした場合は送信の前にまず意識的に受信操作を
 行っていただくか、エラーがでた後で再度「送受信」を実行してください。
  If you use the mail soft which receive the mail at first when the
  button for sending and recieving is pushed or which do receiving
  and sending at the same timing, the error will occur. In this case,
  please push the button for sending and receiving after the error
  appeared.

 個別のメールソフトでの対処方法はSaiNet会員専用ホームページに説明
 ページを御用意する予定なので、そちらもご参照ください。
  We will describe the trouble shooting for some each mail soft.
  Please check the member's page.

尚、ご不明の点が御座いましたらSaiNet事務局(office@sainet.or.jp)
までお問い合わせ下さい。
If you have a question, please send SaiNet office(office@sainet.or.jp)
message.

大変、ご迷惑をお掛け致しますが、宜しくお願い致します。
We apologize for any inconveniences which this shutdown may cause.
In advance, we appreciate your understanding and cooperation.

彩ネット事務局
SaiNet Office